Zakelijke Telefonie Specialisten
Image default
Zakelijk

ICT: investering of kostenpost?

Vroegen zagen veel mensen ICT als een kostenpost. Nu zijn veel ondernemers ervan overtuigd dat het goed inzetten van ICT juist kan zorgen voor een vermogen waarmee jij je onderscheidt van jouw concurrenten. Wij leggen je hier uit wat ICT jouw bedrijf zou kunnen bieden. 

Flexibiliteit en kracht

Een belangrijk strategisch middel voor elk bedrijf is digitale technologie. Het maakt hierbij niet uit of je bedrijf groot of klein is. Veel bedrijven hebben de afgelopen jaren aardig wat geïnvesteerd in een webshop die gekoppeld is aan een ERP-systeem. Daarmee creëer je een extra verkoopkanaal met een groei in de omzet. Toch zijn er nog traditionele organisaties die erg terughoudend zijn als het gaat om het inzetten van moderne technologie. Dit kan echt een gemiste kans zijn, want het inzetten van deze moderne technologieën kan de flexibiliteit en kracht geven die jouw organisatie nodig heeft om in te spelen op veranderingen. Het inzetten van moderne technologie is een voorbeeld van een zakelijke ICT oplossing van DvD-ICT

Makkelijke eerste stappen

Wanneer je wilt gaan beginnen met wat veranderingen op het gebied van technologie in je organisatie, is het verstandig om te beginnen met lokale Office-licenties om te zetten naar een cloud-abonnement. Met deze moderne werkplek kun je meteen makkelijk online samenwerken. Voor veel bedrijven lijkt dit een hele grote stap, maar het is niet eens zo heel erg ingewikkeld. Ook qua kosten is het interessant. Je kunt met een laag bedrag al de eerste stappen zetten, dus waarom niet?

Optimale klanttevredenheid

Er zijn nog aardig wat bedrijven die werken met een maatwerkoplossing, zonder webshop of enige vorm van systeemintegratie. Door het aanbieden van de maatwerkoplossingen in te ruilen voor standaard pakketten zou je dit makkelijker in een webshop aan kunnen bieden, hierdoor zet je een stap voor de concurrent. Als je online verkoopt heb je ook veel meer overzicht over de voorraden, levertijden, klanttevredenheid en daarmee dus ook de uiteindelijke omzet. Ook kun je vanaf elke plek je bedrijf runnen en ben je 24/7 open voor de klant, het biedt je dus veel kansen.