Zakelijke Telefonie Specialisten
Image default
Aanbiedingen

Vijf eisen waar jouw Google Ads aan moeten voldoen

Vijf eisen waar jouw Google Ads aan moeten voldoen

Wil jij succesvol adverteren in Google? Dat begrijpen we: Google Ads is een slimme manier om onder de aandacht van je doelgroep te komen. Je verschijnt automatisch bovenaan de zoekresultaten, waardoor niet alleen je naamsbekendheid stijgt, maar ook je aantal websitebezoekers. Maar, om Google Ads succesvol te gebruiken, moet je wel aan verschillende eisen voldoen. We noemen er vijf!

 

  1. Zoekwoordengebruik

Het belangrijkste aan jouw advertentie is op welke zoekwoorden je je richt. Deze gegevens zijn gemakkelijk te onderzoeken. Je positionering t.o.v. je concurrenten speelt hier ook een rol in: ga jij je mengen in zoekwoorden met een hoog zoekvolume, maar ook met hoge concurrentie? Of, richt jij je juist op een lager zoekvolume, met minder concurrentie?

 

  1. Biedstrategie

Een effectieve strategie betekent niet alleen de juiste zoekwoorden, maar ook de juiste manier om deze in te zetten. Je biedstrategie speelt hier een belangrijke rol in. Er zijn verschillende manieren om te betalen: per click, per 1000 views of per actie. De strategie die jij hanteert zal bepaald worden door wat het doel van je advertentie is: hoe belangrijk is het dat iemand een actie uitvoert?

 

  1. Advertentiesoort

Google is een erg slimme zoekmachine. Je kunt hier niet alleen adverteren op het gebied van tekst, maar ook visueel. Denk bijvoorbeeld eens over de webshop-achtige advertenties die je vindt als je bijvoorbeeld op een paar schoenen zoekt. Deze manier van adverteren is erg effectief voor bepaalde producten. Ga dus goed na of dit ook voor jou geldt!

 

  1. Tone-of-voice

Het is belangrijk dat je boodschap goed duidelijk wordt. Hiervoor heb je beperkte ruimte: je kunt geen hele alinea’s in je advertentie plaatsen. Je tone-of-voice is dus heel belangrijk. Hou hier je boodschap in je achterhoofd, maar ook je doelgroep. Zo kun je ervoor kiezen om formeel te zijn (u), maar kan een informelere (jij) aanpak ook goed werken.

 

  1. De juiste link

Of jij nou een hoger aantal conversies wil, meer bezoekers of nieuwe inschrijvingen op je nieuwsbrief, het is in elk geval erg belangrijk dat jouw advertentie de juiste link bevat. Vooral als je adverteert op een bepaalde actie, is het voor de gebruiker van je advertentie belangrijk deze actie ook gelijk uit te kunnen voeren. Daarnaast is het ook belangrijk dat je meer aandacht geeft aan je goedlopende diensten, aangezien hier de meeste omzet uit te halen valt.

 

Garantie voor een goede advertentie!

Zeker weten dat jij Google Ads op de juiste manier in zet? Traffic Today is jouw Digital Agency! Ze hebben een ruim team aan verschillende ads-specialisten, die jou graag helpen om een rake strategie op dit gebied op te stellen. Neem snel een kijkje!

https://www.traffictoday.nl/