Conversie optimalisatie kent verschillende onderdelen. Een van deze aspecten zijn A/B testen. Als je een goede A/B test wilt laten uitvoeren dan heb je genoeg bezoekers nodig. Niet iedere A/B test heeft hetzelfde aantal bezoekers nodig dus dit is verschillend. Als jouw website niet genoeg bezoekers aantrekt zijn er verschillende opties die overblijven. Meer bezoekers aantrekkenDit is een open deur intrappen, maar dit is wel de simpelste optie. Je kunt meer bezoekers voor jouw website aantrekken als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van advertenties of emailingen. Welke vorm je ook besluit in te zetten het belangrijkste is dat je meer bezoekers naar jouw website toe trekt. Houd er wel rekening mee dat de bezoekers die je aantrekt wel representatief zijn voor de bezoekers die je al hebt. Dit komt wel eens voor als er een specifieke campagne wordt opgericht die gefocust zijn op de inhoud van jouw website. A/B test wijzigenAls het aantrekken van meer bezoekers geen optie is dan kan er ook gekeken worden of er eventuele wijzigingen kunnen worden toegepast met betrekking tot de inrichting van de A/B test. Hier heb je verschillende opties in. Niet met A/B testenWat als de bovenstaande opties geen mogelijkheid zijn en je dus geen A/B test kunt uitvoeren? Dat wilt niet zeggen dat je ineens niet meer wilt weten of de veranderingen die je wilt toepassen de conversies gaan verlagen of verhogen. Dan moet het vooronderzoek van de A/B testen nog grondiger worden uitgevoerd. Op die manier kun je de zekerheid van je hypotheses extra stevig opbouwen. Wat is mogelijk voor jouw website?Wil je conversie optimalisatie toepassen op jouw website, maar weet je niet wat de mogelijkheden zijn? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan bij Digital Marketing om erachter te komen wat de mogelijkheden zijn voor jouw website. Bekijk onze verschillende online marketing pakketten, zoals onze SEO pakketten en SEA pakketten. |
https://wj-digital-marketing.nl/ |