Zakelijke Telefonie Specialisten
Image default
Aanbiedingen

VoiP-Telefonie: 5 Redenen waarom bedrijven overschakelen op VoIP

Wil je als bedrijf profiteren van de beste ontwikkelingen in de telecomsector, dan schakel je de telefonie natuurlijk over naar VoiP (Voice over Internet Protocol). De overstap van een traditioneel telefoonsysteem naar het internet biedt uiteenlopende voordelen, zoals lagere operationele kosten en grote flexibiliteit. Lees hier verder voor vijf redenen waarom bedrijven de overstap naar VoIP zouden moeten maken.

1. Meer waarde voor je geld 

Overstappen van een traditionele vaste lijn naar VoIP kan veel extra voordelen bieden, zonder dat daar extra kosten bij komen. Door gebruik te maken van het internet middels hosted telefonie, in plaats van een traditionele telefoonverbinding, zijn de kosten van interlokale gesprekken, evenals de kosten van extra functies zoals voicemail, doorschakeling, conferenties, videogesprekken en nog veel meer, zo goed als verdwenen. Dit betekent dat je gebruik kunt maken van meer diensten voor minder geld, een van de vele manieren waarop VoiP de bedrijfskosten drukt.

2. Alles-in-één-oplossing

VoIP verbindt alle communicatie binnen een bedrijf. Dit maakt het mogelijk dat zowel collega’s als klanten in contact kunnen blijven via één enkel zakelijk nummer. Binnenkomende oproepen kunnen bovendien worden verzonden naar andere toestellen. Op die manier mis je nooit een gesprek, waar je ook bent. 

3. Mobiliteit

Een belangrijk voordeel van VoIP, is dat je niet bij de telefoon hoeft te zitten om een gesprek aan te nemen. Zolang je beschikt over een breedbandverbinding, kun je overal oproepen ontvangen. Dit betekent dat je gesprekken en voicemails via e-mail kunt ontvangen, of je nu een mobiele telefoon, laptop, tablet of hybride computer gebruikt. Dit maakt VoiP een zeer handige oplossing voor bedrijven waarvan werknemers op afstand werken. 

4. VoiP vereist geen nieuwe hardware

Overstappen naar nieuwe technologie zoals VoiP hoeft helemaal geen hoge investering te betekenen. Als u een hosted VoIP-dienst van een externe provider koopt, is de enige hardware die je moet aanschaffen een IP-telefoon. Tegenwoordig beschikken zelfs de meest basistelefoons over een groot aantal VoiP-functies en kunnen op elk moment worden geüpgraded als de bedrijfsbehoeften veranderen.

5. Upgraden naar VoIP gaat eenvoudig

Elke onderneming heeft wel eens te maken gekregen met een pijnlijke technologie-upgrade die de bedrijfsworkflows verstoorde. Maar voor organisaties die gebruik maken van VoiP-hostingdiensten kan de migratie slechts een paar uur tot een dag duren! Er zijn dan ook veel leveranciers die bijna een geautomatiseerde installatie aanbieden, zodat er niet eens op een technicus hoeft te worden gewacht om de telefoons te installeren. Kortom, beginnen met VoiP is dus echt plug-and-play.

 

https://www.ct-groep.com/hosted-telefonie/