Online klantportalen zijn de afgelopen jaren enorm in populariteit gestegen. Vandaag de dag heeft dan vrijwel iedere Nederlander wel eens gebruik gemaakt of te maken gehad van/met een online klantportaal. Denk bijvoorbeeld aan Bol.com waar jij je bestelling kunt inzien, kunt retourneren en ga zo maar door. Online klantportalen zijn de perfecte manier om direct te communiceren met jouw klanten en interactie te krijgen met jouw doelgroep. Wil jij meer weten over online klantportalen, hoe ze kunnen bijdragen aan jouw bedrijf, wat de voordelen zijn, welke soorten er zijn en nog veel meer? Dan ben je nu op de juiste pagina. In dit artikel leggen wij je namelijk alles uit over online klantportalen en waarom ze belangrijk zijn. Wat is een klantportalen ook alweer precies?Maar wat is zo’n klantportaal dan precies en wat kun je er mee? Klantportalen worden soms wel eens vergeleken met een digitale werkplek, maar dit is niet volkomen terecht. Met een klantportaal kun je slimmer en efficiënter verkopen, elke minuut van de dag service bieden, informatie geven en betere service leveren met minder resources. Een klantportaal is de perfecte plek voor communicatie en interactie tussen jou en je klanten. Wat zijn de voordelen van een klantportaal?Online klantportalen zijn enorm populair en dat is natuurlijk niet zonder reden. Ze hebben nu eenmaal enorm veel voordelen. Zo vergroot een online klantportaal het gebruiksgemak en selfservice voor klanten. Is het een persoonlijke online omgeving voor iedere klant, creëert het de mogelijkheid voor cross selling, is er elke minuut breekbaarheid, bespaar je op operationele kosten en is er een nieuw verdienmodel. Lees hier meer over een klantvolgsysteem. Waar bestaat een klantportaal eigenlijk uit?Een klantportaal bestaat uit verschillende aspecten. Wij hebben de belangrijkste technische inhoudelijke punten op een rij:
Soorten klantportalenDe eerste is een Business to Consumer klantportaal. Deze omgevingen zijn al aardig bekend en vrijwel iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. Denk bijvoorbeeld aan een Bol.com waar je je gegevens, bestellingen etc. kunt inzien. Daarnaast heb je ook Business to Business klantportalen.
|
