Gegevens gebruiken om marketingstrategie

Is uw marketingstrategie gebaseerd op de juiste data?

De gebeurtenissen van voorjaar 2020 zetten de wereld van marketeers op zijn kop. Als gevolg van de crisis zijn marketingteams begonnen met het aanpassen van hun advertenties, campagnes en aanbiedingen. Ze konden niet langer vertrouwen op vroege informatie over hun klanten. Winkels zijn gesloten, e-commerceverkopen zijn toegenomen en de interactie met contactcenters is toegenomen. Ondertussen zijn de gewoonten van mediaconsumptie veranderd naarmate meer mensen vanuit huis gaan werken, meer tijd op internet doorbrengen en tv kijken, en minder persoonlijk. Hieronder staan ​​vier benaderingen die marketingteams vaker zouden moeten gebruiken om beter te begrijpen wat hun klanten ervaren en welke strategieën echt werken.

Bereid je voor op big data

Uit een onderzoek van Invoca bleek dat bijna een derde (31%) van de marketeers zegt dat ze te veel gegevens hebben om te analyseren. Om uw werk gemakkelijker te maken, begint u met de eenvoudigste dataset die u nodig hebt om een ​​weloverwogen zakelijke beslissing te nemen, en creëert u een effectieve feedbacklus tussen gegevens, informatie en actie.

Heroverweeg digitale gegevens

Of de interactie met de klant nu online, offline, mobiel of beide is, ze genereren digitale data. Internet of Things (IoT) -platforms kunnen bedrijven helpen begrijpen of klanten de services gebruiken waarvoor ze betalen en de bijbehorende waarde krijgen. Callcentergesprekken en winkelbezoeken kunnen ook worden gedigitaliseerd om u te helpen het klantgedrag beter te begrijpen.

Identificeer nieuwe momenten van waarheid

In 2011 bedacht Google de term ‘nulpunt van de waarheid’, de eerste stap die een klant neemt bij het onderzoeken van een product of dienst om te kopen. Er zijn tegenwoordig veel micromomenten op de digitale shopper-reis en de belangrijkste momenten van de waarheid voldoen misschien niet aan de verwachtingen van marketeers. Momenten in het koopproces die de koopbeslissing van een klant beïnvloeden en op hun beurt de omzet beïnvloeden, moeten worden geanalyseerd, A / B-getest en geoptimaliseerd.

Koppel analyses om inkomsten te genereren

Marketinganalyses zouden licht moeten werpen op die interacties die inkomsten genereren, niet alleen die welke gemakkelijk te meten zijn. Telefoongesprekken zijn bijvoorbeeld een onaangeboorde bron van begrip, vooral in categorieën als financiën, gezondheidszorg en telecommunicatie. Voor sommige bedrijven is het simpelweg nodig om telefoongesprekken op dezelfde manier te analyseren als elke andere digitale activiteit. In de huidige onstabiele economische omgeving is het belangrijker dan ooit om beslissingen te nemen op basis van feiten die rechtstreeks verband houden met inkomen. Door gebruik te maken van gegevens en analyses kunnen marketeers op één lijn blijven met de veranderende realiteit van hun klanten en zich concentreren op momenten van waarheid.

Hoe probeert u de duurzaamheid van uw bedrijf te verbeteren?

Aanpassing, aanpassing en opnieuw aanpassing. Maar optimisme, vertrouwen en communicatie zijn ook belangrijk. Geconfronteerd met deze situatie ben ik erg blij dat we als bureau besloten hebben om positief en flexibel te blijven, wat betekent dat we geen van de teamleden hoefden te ontslaan en we daadwerkelijk nieuwe klanten hebben mogen verwelkomen.

Wat vind je van de toekomst van reis-PR in het coronavirus-tijdperk?

De noodzaak om te reizen gaat nergens heen. Ook al zullen onze reizen de komende zes maanden beperkt zijn. Ik denk dat we vóór de pandemie terug zullen gaan naar de oude normen, aangezien het aantal mensen dat bereid is te reizen gestaag zal toenemen. Reizen wordt minder frivool en experimenteler.

Hoe kan de reisindustrie helpen het vertrouwen van mensen in reizen weer op te bouwen?

Hygiëne zal ieders voornaamste zorg zijn – luchtvaartmaatschappijen en luchthavens zullen duidelijke boodschappen moeten overbrengen over de veiligheid en voorzorgsmaatregelen van passagiers. Of het nu gaat om sociale afstanden op vluchten, gezondheidscontroles vóór de vlucht die Emirates al uitvoert of het versterken van sanitaire procedures.

Uw persoonlijke merk opbouwen terwijl u vanuit huis werkt

Persoonlijke communicatie is essentieel wanneer u uw persoonlijke merk opbouwt. Praten met mensen in een café of bij een waterkoeler, in een lift met je baas en praten met besluitvormers in het bedrijf zijn allemaal waardevolle bijdragen aan je persoonlijke merk. Maar nu leven we in een tijd waarin handenschudden verboden is en we afstand van elkaar moeten bewaren. Dus als het gaat om personal branding, is de vraag: hoe kan ik mijn persoonlijke merk vormgeven als ik thuis werk, net als iedereen?

1) Gebruik sociale media

Wanneer u sociale media gebruikt om uw merk vorm te geven, wordt u een expert in uw vakgebied. Het helpt de geloofwaardigheid van uw merk op te bouwen, zowel binnen als buiten uw bedrijf. Als u nu vanuit huis werkt, verspilt u geen tijd aan reizen en kunt u deze gebruiken om uw virtuele merk op te bouwen.

2) Word een videoster

Wanneer u video gebruikt, maakt u gebruik van het volledige potentieel van communicatie, inclusief lichaamstaal, intonatie en toon, waardoor u uw gedachten nauwkeuriger en overtuigender kunt communiceren. Video’s helpen je op te vallen. Als je iets te zeggen hebt en de aandacht van bijvoorbeeld je baas wilt trekken, stuur dan een videoboodschap in plaats van een e-mail.

3) Wijs jezelf een leidende rol toe

Als je hele team vanuit huis werkt, ondersteun ze dan. Deel wat er gaande is in het bedrijf, hoe u het meest efficiënt vanuit huis kunt werken, deel een grappig verhaal – doe uw best om thuiswerken leuker, productiever en leuker te maken. Als je jezelf als leider laat zien, lever je een waardevolle bijdrage aan je persoonlijke merk.

4) Word een merkmentor

Merkmanagers overstijgen de normale hiërarchie van een organisatie. Ze weten alles wat er buiten hun afdeling of divisie gebeurt, en ze kunnen het merk van het bedrijf zichtbaarder maken voor leden van hun professionele gemeenschap.

Redenen om e-mail- en sms-marketing te combineren

De marketingstrategie via meerdere kanalen benaderen heeft altijd geweldige resultaten opgeleverd. Aangezien de aandacht van de consument is onderverdeeld in veel verschillende communicatiekanalen, is het zinvol om verschillende kanalen te gebruiken als een marketeer zijn kansen wil optimaliseren om zijn publiek te bereiken en ermee in contact te komen.

Niet alle kanalen zijn echter gelijk gemaakt en ze werken niet noodzakelijk goed samen. Bij het ontwikkelen van een marketingstrategie die gebruikmaakt van twee of meer marketingkanalen, is het zinvol om te zoeken naar mogelijkheden om deze kanalen harmonieus samen te laten werken. Twee kanalen die vaak geweldige resultaten opleveren wanneer ze samen worden gebruikt, zijn e-mail en sms-marketing.

Er was een tijd niet zo lang geleden dat adverteerders marketing voor mobiele apparaten als secundair zagen. Tegenwoordig surfen consumenten liever op internet, checken ze hun e-mail of communiceren ze met een merk op een mobiel apparaat dan op een desktopcomputer. E-mail en sms zijn beide kanalen die zijn ontworpen om het goed te doen in de mobiele wereld. Marketeers hebben met groot succes geleerd hoe ze e-mailinhoud kunnen optimaliseren voor het mobiele scherm, waardoor het een van de meest effectieve mobiele marketingkanalen is.

E-mail- en sms-marketing zijn kanalen gericht op direct response. Een belangrijk aspect van deze kanalen is dat ze zich lenen voor effectieve prestatiemeting. Metrics maken het gemakkelijker voor marketeers om niet alleen de effectiviteit van elk kanaal afzonderlijk te meten, maar ze ook te combineren om een ​​vollediger verhaal te vertellen over de betrokkenheid van het publiek en hun reactie op een hele campagne.

E-mail heeft zichzelf consequent bewezen als een van de meest kosteneffectieve digitale marketingkanalen. Dit komt grotendeels doordat het versturen van e-mail in vergelijking met veel andere kanalen goedkoop blijft. De kosten voor het verzenden van sms, vergelijkbaar met e-mail, zijn niet te hoog.

De kosteneffectiviteit van deze twee kanalen is echter niet alleen het gevolg van lagere uitvoeringskosten. Beide kanalen zijn uiterst effectief in het aantrekken van klanten. Door hogere betrokkenheid en lagere kosten vooraf te combineren, kunnen deze kanalen enorme ROI-winnaars zijn.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/